標籤

2017/12/21

論之本文——p. 55402

此中觀察,即是毘缽舍那。觀後安住即奢摩他,其殊勝者謂緣空性。《般若波羅蜜多教授論》云:「從是之後,即緣有分別影像,若時此心無間無缺,作意相續,雙證二品,爾時說名雙運轉道。其奢摩他毘缽舍那,是名為雙;運,謂具足更互繫縛而轉。」

p. 55405

tib. p. 80313

དྲུག་པ་དཔྱད་པས་ཞི་གནས་འདྲེན་ཚུལ་ནི། ཟུང་འབྲེལ་འདི་ཡང་དེའི་སྐབས་ཀྱི་དཔྱོད་པའི་ཤེས་བ་ཀྱི་ཆ་དེ་ནི་ལྷག་མཐོང་གི་ངོ་བོ་ཡིན་ལ། དཔྱད་པ་དེའི་མཐར་མི་རྟོག་པར་གནས་པའི་ཆ་ནི་ཞི་གནས་ཁྱད་པར་ཅན་སྟོང་ཉིད་ལ་དམིགས་པའི་སྒོམ་བྱུང་ཞེས་བྱ་བ་དེའོ།། བདུན་པ་དཔྱད་པས་ཞི་གནས་དྲངས་པའི་ཚེ་ཞི་ལྷག་དུས་གཅིག་ཏུ་ཕན་ཚུན་མཚུངས་ལྡན་ཟུང་དུ་འབྲེལ་བའི་ཤེས་བྱེད་ནི། དེ་ནི་ཤེར་ཕྱིན་མན་ངག་ལས་ཀྱང་། ཞི་གནས་ལ་གནས་ཏེ་རྣམ་པར་རྟོག་པ་དང་བཅས་པའི་གསུགས་བརྙན་དེ་ཉིད་ལ་སོ་སོར་བརྟགས་པ་ལ་གོམས་པར་བྱས་པ་དེའི་འོག་ཏུ་སྔར་སོ་སོར་བརྟགས་པའི་དམིགས་པ་རྣམ་པར་རྟོག་པ་དང་བཅས་པའི་གཟུགས་བརྙན་དེ་ཉིད་ལ་དམིགས་ཏེ། དེ་ལྟར་དམིགས་པའི་སེམས་དེ་ཉིད་གཞིར་བྱས་པ་ལ་དུས་གང་གི་ཚེ་སྔ་མའི་སེམས་དམིགས་པ་དེ་ལ་གཏད་བཞིན་པའི་རྒྱུན་མི་འཆད་པར་ཕྱིན་པ་དང་དེའི་སྟེང་ནས་དཔྱད་སྒོམ་གྱི་ཤུགས་བར་མ་ཆད་དུ་ངང་གིས་འཇུག་པའི་དམིགས་པ་ཡིད་ལ་བྱེད་པའི་ཡིད་བྱེད་དེའི་རྒྱུན་དེ་ཉིད་ཀྱིས་ཞི་གནས་དྲངས་པ་མཉམ་དུ་ཞི་ལྷག་གཉིས་ཀ་ཡང་ཕན་ཚུན་འདྲེན་པའི་སྟོབས་མཚུངས་པར་ཉམས་སུ་མྱོང་བའི་དུས་དེའི་ཚེ་ཞི་གནས་དང་ལྷག་མཐོང་ཟུང་དུ་འབྲེལ་བའི་ལམ་ཞེས་བརྗོད་དེ། ཟུང་དུ་འབྲེལ་བ་ཞེས་བྱ་བ་དེ་ལ་ཞི་གནས་དང་ལྷག་མཐོང་གཉིས་ནི་ཟུང་ཡིན་ལ། འབྲེལ་བ་ཞེས་བྱ་བ་ནི་ཞི་ལྷག་དེ་གཉིས་ཕན་ཚུན་ངོ་བོ་དང་ནུས་པ་གཅིག་ཏུ་ལྡན་པའི་དོན་སྟེ། དེ་ཡང་དེ་གཉིས་ཕན་ཚུན་གཅིག་ལ་གཅིག་རག་ལས་ཤིང་དབང་དུ་སོང་བའི་ཆ་ནས་མི་གཏོང་བས་ན་བཅིངས་ནས་འཇུག་སྟེ་ཞི་གནས་ཀྱང་ལྷག་མཐོང་དང་འདྲ་བར་འཇུག་ལ་ལྷག་མཐོང་ཡང་ཞི་གནས་དང་འདྲ་བར་འཇུག་པའོ་ཞེས་གསུངས་ཏེ།

tib. p. 80320

消文紀錄——

此中觀察,即是毘缽舍那,觀後安住即奢摩他:在成辦止觀雙運之後的觀察修,其體性就是毘缽舍那。觀察修之後安住在無分別狀態,就是奢摩他。

其殊勝者謂緣空性:由於此時是緣空性而修,所以是殊勝奢摩他。

《般若波羅蜜多教授論》云:《般若波羅蜜多教授論》說。

從是之後,即緣有分別影像:從證得奢摩他之後,是緣前觀察修所緣的有分別影像,此是毘缽舍那所緣。

若時此心無間無缺,作意相續,雙證二品:當能緣心趣入無間缺作意相續任運引生奢摩他時,即俱證得奢摩他和毘缽舍那。

爾時說名雙運轉道:這個時候叫作止觀雙運。

其奢摩他毘缽舍那,是名為雙:雙是指奢摩他和毘缽舍那二者。

運謂具足更互繫縛而轉:運是指奢摩他和毘缽舍那相互攝持而轉。

無間缺者,謂觀察後不須別修無分別住,即由觀修,便能引生無分別住:無間缺的意思,是指觀察修後不必另外修無分別住,直接能由觀察修引生無分別住。

我對這段本文之理解——

這段本文引《般若波羅蜜多教授論》闡釋止觀雙運之理。